Zimní slunovrat dle Dagmar Chmelířové

Milí přátelé,

náš organismus je nerozlučně spojen s cykly v přírodě. Významnou změnou, která na nás mocně působí, je střídání ročních období. A protože se právě nacházíme v době zimního slunovratu, který nastane 21. 12. 2016 v 11:43 hodin, využijte této šance a věnujte sami sobě více času. V tento den mají veškerá tělesná a duševní cvičení mnohonásobně vyšší účinek!

Víte, jak si 21.12. 2016 můžete posílit tělesné a duševní zdraví mnohem více než v jiné dny?

  1. Dechová cvičení zlepšují zdraví, dodávají nám energii a uvolňují psychické napětí. Dechové cvičení podle čínské medicíny je zaměřené na stimulaci klíčových bodů, které ovlivňují funkci plic.

V následujícím videu Vám Zuzka Dvořáková ukáže, jak jednoduché toto dechové cvičení může být.

Každý cvik je zapotřebí cvičit 20x. Dechová cvičení můžete praktikovat téměř kdekoliv a kdykoliv.

Pokud zvedáme paže nahoru, nadechujeme se. Když jdou paže dolů, vydechujeme. Nádech, výdech…


  1. Dále zkuste odlehčovací den ve stravě. Doporučuji velmi jednoduchý recept na harmonizaci celého organismu – především trávicího traktu.

Recept na výborné “kičarí”

  1. 2 – 3 pl ghí

  2. 1/2 čl semínek černé hořčice – celý

  3. 1/2 čl římského kmínu – celý

  4. Špetka asafoetidy  (výrazně zahřívající, aromatické, velmi účinné koření s mnoha léčebnými efekty. Proto je třeba používat do pokrmů vždy jen malou špetku. Napomáhá detoxikaci těla, zlepšuje funkci lymfatického systému, léčí záněty, zklidňuje nervový systém, snižuje plynatost, přizpůsobuje organismus sezónním změnám)

  5. 1 čl kurkumy

  6. 1/2 hrnku fazolí mungo (předem namočené nebo naklíčené)

  7. 1 hrnek rýže basmati

  8. 6 hrnků vody (pokud použijeme tlakový hrnec, tak postačí 4,5 hrnku vody)

  9. 1 čl římský kmín – mletý

  10. 1 čl koriandr – mletý

  11. 4 plátky čerstvého zázvoru


image002

Postup:

V hrnci s tlustým dnem rozehřejte ghí. Vhoďte hořčičná semínka a římský kmín, až začnou praskat, přidejte kurkumu, asafoetidu, zázvor, zamíchejte, přidejte fazole mungo, rýži, zamíchejte, zalijte vodou, zakryjte, přiveďte k varu. Vařte cca 30 minut. 5 minut před dovařením osolte a přidejte mleté koření (koriandr a římský kmín).

Experimentuje s množstvím vody, abyste vytvořili konzistenci, která vám chutná. Pokud máte oslabené zažívání, je vhodnější řidší kičarí. Když kičarí chladne, tak houstne.

Můžete ochutit čerstvým koriandrem, kokosem, šťávou z limetky.

Pokud vám některé koření nechutná nebo ho doma nemáte, nevadí, vynechejte. Důležitá je kombinace luštěniny s obilninou.

Kičarí lze uvařit na oběd a část uložit v termosce k večeři nebo si ho vzít si s sebou do školy nebo do práce. Doba přípravy je cca 10 min a vaří se 20 – 30 minut.

Kičarí je lehké, výživné a hlavně velmi chutné jídlo. Vhodné na každý den, ale také na půsty.

img_9313

Toto je moje okouzlení z Lehké hlavy http://www.lehkahlava.cz/, což je vegetariánská restaurace, která má za cíl potěšit smysly a odlehčit hlavě.

A protože nyní máme lehké tělo, lehké zažívání, zkusme mít i lehkou hlavu 🙂

Vaše Dagmar

7 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Dlouhověkost